tinggalkan link anda.. tq :)

13 Jun 2011

MY FiRst day...


 Assalamualaikum w.b.t...
haihhhh lama dah rsa nya x update nih...
sesibuk mna pon..jgn lpa jenguk kt sini..(bisikan hati + jiwa sanubari)...

hari ni hari yg agak letih + ngantokzzz nk habaq mai...
cer tengok tajuk kt atas tu...MY FIRST DAY??
what??what 1st day??hurmmm...

ekceli hari ni hari pertama "pemilik blog srabut" nih jadik guru...
bukan guru tetap coz ceq ni abeh blajaq pon belom kt upsi tu haa..
just guru ganti je..sesaja apply..isi msa lapang tyme cuti sem nih...
Alhamdulillah d murahkn rezki..d tawarkn jd cikgu Bahasa Cina Melayu..
kena ganti sorang cikgu nih...beliau cuti besalin..(haihhh..skema ayat haku..)

sekarang ni mls nk pjg2...mai nak bgtaw isi penting kt sini...
(sejak2 ajaq BM ..ayat2 majmuk ..kata pemeri..kata mengata smua kluaq dh)

~FIRST~
* saya nih d prtgjwb kan utk ngajaq Bahasa Melayu kt skolah CINA..hadoyaiii..cer bayangkan....betapa berisiko memuncaknya nyawa cikgu Bm nih..bdk2 tu mls btoi ceq tgok nk blajaq BM..wktu BM pon speaking cina...grrrrrrr hangat hati rsanya...


~SELEPAS itu (try gna penanda wacana..huuu)~
* hanya saya..aku..dan diri ini merupakan cikgu yg berbangsa Melayu asli..(bkn org asli) yg mengajar kt skolah tu..cer korang bayangkn lagi..(mood => terkilan x tertelan) 


~KEMUDIAN (penanda wacana kedua..bleh bg sedap ayat~)
* waktu rehat x mcm rehat..mna x nye..dah skolah cina..opkos la kantin pon makcik cina masak..
soooo..duduk je la dlm bilik guru tu berlakon cm org yg tak perlu makan apa2 slama setahon berjam-jam..haishhhh..

~SETERUSNYA (cuba menambah sedapkn ayat)~
* saya perlu menjerit n melalak telolong lolong cm polong dlm kelas tu tyme mngajar sbb student2 sy mmg x phm bahasa Melayu..ceq melalak bkn sbb marah ke hape ke..tapi sbb bdk2 tu lebih tinggi tone suara nya dr cikgu mereka ini..yg bdk2 tu paham..bhasa cina..cina ..n cina...arghhhhh!!! ( tak kan cikgu BM pon nk speaking bhs cina nih!! dush dush! )

~AkHiR Kata (penanda wacana yg d tunggu2)
* doakan lah diri ini sabar+redha+seronok dgn apa jua yg d tentukan..asalkan... JANGAN PILIH JALAN MATI HITAM.. betoi tak betoi tak??


P/s: seronok jgk sbenarnya ngajar skolah cina ni..amik pngalaman baru kan... (^_~)



ni ha skolah tmpt ku mencurah kn bakti ..perghh..ayat x leh bebelah bg..



jadual mngajar nih..padat weh...27 wktu seminggu..yihaaaa (buat2 seronok)



la ni dok pulun buat buku ni..tp pulun tulis kt skolah la..xleh bwk balik..
buku ni ibarat nyawa bg cikgu2 kt malaysia nih..stp mggu guru besaq akn check..
klau x siap..naya ooo...leh kna hukuman gantung x bertali..ehh..da ka cmtu?? *konpius*

1 ulasan:

  1. wow... dasat nyer... depa langsung x paham bm ke?

    BalasPadam

Surat cinta

kena tengok..